Zaznacz stronę

Firma bez logo?

Czy to w ogóle możliwe?

 

Gdzie się nie obejrzysz wszędzie znajdziesz graficzne symbole, które wskazują na markę produktu. Każdy, nawet najmniejszy, lokalny biznes szczyci się swoim logo dumnie umiejscowionym na szyldzie nad wejściem. Nawet Twoja znajoma, która w domowym zaciszu tworzy rękodzieło pokazywała Ci ostatnio wizytówki z własnym logo!

A Ty? Miałabyś wypuszczać na rynek swoje produkty lub usługi takie bezimienne, takie bez … logo?

Tak!

Powiem więcej, wystartowanie i działanie przez jakiś czas bez logo ma swoje zalety! Oto pięć plusów, które może warto byś wzięła pod uwagę, zanim wpadniesz w gonitwę myśli na temat „JAKIE LOGO”.

1. Zyskujesz czas

Po pierwsze dlatego, że zwyczajnie nie poświęcasz czasu na projektowanie logo (czy to samodzielnie czy we współpracy z grafikiem) a na początku masz mnóstwo rzeczy do ogarnięcia i na pewno logo nie jest w tym momencie najważniejsze. Po drugie zyskujesz czas na to by dojrzeć do logo. Kiedy działasz już jakiś czas na rynku, znasz już swoich idealnych klientów i dużo łatwiej będzie Ci zdecydować jak ma wyglądać Twoje logo.

2. Oszczędzasz energię

Kiedy startujesz z nowym projektem masz ogrom spraw na głowie. Myślenie nad logo, które jest bardzo ważnym elementem marki, pochłania sporo Twojej energii. Szczególnie jeśli jeszcze nie masz pewności jakie ono powinno być.

 

3. Nie ryzykujesz falstartu

Na początku kiedy czas goni, w natłoku wielu spraw, w dodatku gdy budżet masz ograniczony, łatwo o .. mówiąc dosadnie, bubla.
Na pewno sama widziałaś wiele nieudanych znaków, które zamiast zachęcać i budzić pozytywne skojarzenia odstraszają, utrudniając promocję często świetnych produktów czy usług.

Dlatego odpuść. Zajmij się tym co jest na początku najważniejsze. Działaj, poznawaj potrzeby swoich klientów, rozwijaj swoją sprzedaż. Na dobre logo przyjdzie czas a kiepskie w ogóle sobie odpuść.

 

4. Zyskujesz spokój

Budujesz wizerunek swojej marki świadomie i w kontakcie ze swoim odbiorcą. Nie musisz się zastanawiać czy Twoje logo spodoba się Twoim klientom czy nie. Mając już zbudowaną wokół siebie społeczność, możesz zapytać ich o zdanie i razem ze swoimi odbiorcami zdecydować jaki symbol będzie najlepiej reprezentował Twoją markę.

 

5. Oszczędzasz pieniądze

Na początku rozkręcania firmy zwykle nie narzekasz na nadmiar pieniędzy i każdą inwestycję dokładnie analizujesz. Uważam, że jeśli jesteś jedną z tych osób, które startują z ograniczonym budżetem, to podstawowe elementy identyfikacji marki (jakie to elementy, napiszę w kolejnym artykule) w zupełności Ci wystarczą, na początek. A pieniądze zamiast na projekt logo lepiej przeznaczyć na pilniejsze wydatki.

 

Jeśli jesteś na początku swojej drogi rozwijania biznesu. Jeśli nie masz dużego budżetu i ludzi do pomocy, weź pod uwagę te pięć punktów i zacznij bez logo!

Sama na pewno spotkałaś się na różnych grupach, w mediach społecznościowych z mnóstwem pytań „które logo wybrać”, albo sama straciłaś wiele godzin na zastanawianiu się nad tym w swoim biznesie. Zauważ ile czasu i energii to pochłania zupełnie niepotrzebnie. Bo samo logo nie zdobędzie Ci klientów, nie zbuduje Ci społeczności, ani nie zbada rynku za Ciebie.

A jeśli teraz, po przeczytaniu tego tekstu, w głowie masz jedno wielkie pytanie ALE JAK TO?

Śledź mój Fanpage i bloga, bo w kolejnych artykułach będę pisać co zastosować zamiast logo, jak budować wizerunek marki który przyciągnie do Ciebie idealnych klientów i nie pochłonie całej Twojej energii ani mnóstwa czasu.

pobierz darmowy workbook

12 kroków do określenia

osobowości marki

Budujesz mały biznes? A może startujesz z nowym produktem lub usługą?
Wciąż zastanawiasz się nad tym jak zaprezentować swoją markę światu?

Ten darmowy workbook pomoże Ci określić fundamenty
oraz osobowość Twojej marki.

Zrób 12 kroków razem z workbookiem i zacznij rozwijać swoją markę już dziś!