Zaznacz stronę

Jak stworzyć tablicę inspiracji dla Twojej marki?

Moodboard, mapa do spójnego wizerunku

Każdy biznes potrzebuje wsparcia i wspaniale jest mieć profesjonalnego grafika do pomocy.
Jednak, być może jeszcze nie jesteś na to gotowa, albo chcesz najpierw sprawdzić jak sama mogłabyś sobie poradzić ze stworzeniem oprawy graficznej dla swojego biznesu lub marki osobistej.

Jeśli serce mocniej zabiło Ci na myśl o samodzielnym projektowaniu to czytaj dalej! Dlatego, że chce się z Tobą podzielić tym od czego zacząć, żeby projekt który stworzysz oddawał nastrój, styl i wartości Twojej marki a przede wszystkim przyciągał do Ciebie właściwych klientów!

Jeżeli jesteś na mojej liście mailingowej, to zapewne znasz mój poradnik 12 kroków do określenia osobowości Twojej marki a jeśli jeszcze nie, możesz pobrać go tutaj. Z poradnikiem określisz fundamenty mentalne i wartości marki.

Mając to zrobione, możesz pójść dalej i stworzyć moodboard czyli tablicę nastroju dla Twojej marki. I właśnie tablica nastroju jest tym, od czego powinnaś zacząć tworzenie oprawy graficznej swojej marki.

Jak stworzyć tablicę do nastroju dla Twojej marki?

Tablica nastrojów lub inaczej tablica inspiracji – moodboard, to układ obrazów, grafik, kolorów, fragmentów tekstu itp., które przekazują styl i nastrój właśnie, Twojej marki. Tablica ma wywoływać emocje, takie jakie Ty chcesz wywoływać u swoich klientów. Możesz stworzyć swoją tablicę korzystając z wycinków gazet, tkanin itp. umieszczając je na dużym arkuszu papieru lub w formie komputerowej.

To stworzenia tablicy w takiej formie świetny jest Pinterest!

  • Stwórz tablicę ukrytą w serwisie Pinterest
  • i przypinaj do niej  co najmniej 5 projektów stron internetowych lub blogów, które Ci się podobają,
  • 5 logo,
  • 5 kolorów
  • i 5 obrazów, które według Ciebie dobrze reprezentują styl Twojej marki.

Pamiętaj, że te obrazy są inspiracją i odzwierciedleniem stylu. Nie będziesz ich kopiować ale inspirować się, aby obrać kierunek, w którym chcesz pójść aby stworzyć wizerunek swojej marki. Podczas wybierania obrazów miej cały czas na uwadze swojego idealnego klienta i emocje jakie chcesz w nim wywołać.

Poświęć na moodboard trochę czasu, zmieniaj ulepszaj go, aż uzyskasz efekt, z którym będziesz czuła się dobrze. Kiedy poczujesz, że to jest TO. Zachowaj tę tablicę, żeby mogła służyć Ci jako mapa do opracowania wszystkich projektów dla Twojej marki.

Powodzenia, trzymam za Ciebie kciuki! Będzie super jeśli dasz mi znać jak Ci poszło 🙂

I jeszcze jedna bardzo ważna rzecz, baw się tworząc swój moodboard. A jeśli jednak stwierdzisz, że to nie Twoja bajka możemy porozmawiać o Twojej tablicy w czasie bezpłatnej konsultacji, na którą możesz umówić się tutaj 🙂

 

pobierz darmowy workbook

12 kroków do określenia

osobowości marki

Budujesz mały biznes? A może startujesz z nowym produktem lub usługą?
Wciąż zastanawiasz się nad tym jak zaprezentować swoją markę światu?

Ten darmowy workbook pomoże Ci określić fundamenty
oraz osobowość Twojej marki.

Zrób 12 kroków razem z workbookiem i zacznij rozwijać swoją markę już dziś!