Blog

Kupujesz kota
w worku?

Subscribe

Znajdujesz grafika w sieci przeglądasz portfolio, czytasz opinie. Inny scenariusz może być taki, że dostajesz kontakt od kogoś znajomego, kto korzystał z usług tego projektanta i jest zadowolony.


Następnie sprawdzasz stronę internetową, potem wysyłasz maila z zapytaniem lub dzwonisz. Decydujesz się na współpracę, wysyłasz materiały niezbędne do przygotowania projektu i co dalej?

  •  Jesteś ciekawa jak wygląda współpraca z grafikiem?
  • Co Cię czeka?
  • Wiesz za co tak naprawdę płacisz?
  • Skąd możesz wiedzieć co otrzymasz po kilku dniach oczekiwania?
  • Czy efekt spełni Twoje oczekiwania? W sumie możesz mieć wrażenie, że kupujesz kota w worku…

Pewnie każdy projektant ma swój sposób prowadzenia klienta, opowiem Ci jak to wygląda u mnie kiedy pracujemy nad stworzeniem identyfikacji wizualnej marki.

  1. Gratisowa konsultacja
    W czasie 20 minutowej rozmowy telefonicznej rozmawiamy o Twoich potrzebach, o miejscu w jakim jest Twoja marka i o tym co możemy razem zrobić dla Twojego biznesu i jego wizerunku
  2. Ankieta / Brief
    Następnie wysyłam do Ciebie maila, a w nim specjalną ankietę, którą opracowałam po to aby poznać dokładnie to co najważniejsze, czyli osobowość, fundamenty i wartości Twojego biznesu, po to by stworzona przeze mnie oprawa graficzna była wizualizacją przesłania Twojej marki a nie wizją projektanta czy aktualnym trendem
  3. Moodboard
    Na podstawie ankiety tworzę dla Ciebie dwie wersje moodboardu czyli tablicy inspiracji, z których jedna stanie się naszym przewodnikiem do kolejnych elementów graficznych Twojej identyfikacji
  4.  Paleta kolorów i zestaw fontów, zestaw wzorów oraz określenie stylu fotografii
    Na podstawie wybranej przez Ciebie tablicy inspiracji tworzę paletę 3 głównych barw marki oraz 2 kolorów dopełniających. Dobieram 3 fonty (kroje czcionek) dla marki – font treści, nagłówkowy i font akcentowy. Opracowuję wzory i tła, które wzmacniają rozpoznawalność marki. Przygotowuję klucz do stylu fotografii, które oddadzą charakter marki
    W tym procesie na bieżąco kontaktuję się z Tobą, byś czuła że uczestniczysz w nim i masz wpływ na efekt końcowy. Rozmawiamy, nanoszę poprawki na podstawie Twoich uwag. Nie limituję ilości poprawek, chcę aby efekt był dokładnie taki jaki chcesz ❤️
  5. Logo lub Logotyp
    Ostatnim elementem jest opracowanie znaku logo lub jego uproszczonej wersji (logotyp), które zamyka cały przekaż w symbolicznej formie.
  6. Pliki
    Po zaakceptowaniu pełnego projektu identyfikacji wizualnej Twojej marki otrzymujesz komplet plików.
    Autorski projekt Logo, wraz z przekazaniem majątkowych praw autorskich, wzory, tła zapisane w różnych formatach rastrowych jpg, png oraz wektorowych cdr, pdf, eps w kolorach rgb, oraz cmyk
    Paleta kolorów w przestrzeni kolorystycznej RGB, CMYK do zastosowań internetowych i do wydruków.

Oczywiście w zależności od zakresu współpracy czasem prowadzę konsultację czasem wystarczy wymiana korespondencji, czasem pracujemy nad logo czasem tylko nad systemem kolorów. Jednak ścieżka jaką przechodzimy z Klientką zwykle wygląda mniej więcej tak jak opisałam.

Jak widzisz praca nad identyfikacją to całkiem ciekawy proces jaki przechodzimy. Dużo wagi poświęcamy na pierwsze punkty czyli rozmowę i ankietę, tam dotykamy fundamentów marki czyli tego od czego to wszystko się zaczyna.

Jak Ci się podoba taka ścieżka?