Zaznacz stronę

Marzysz o stworzeniu własnego e-booka?

A może napisałaś już treść i nie wiesz co dalej?

 

Napisanie treści e-booka to pierwsze duże wyzwanie ale kiedy masz je za sobą pojawia się następne, opracowanie graficzne i skład, układ tekstu i zdjęć. Sprawy techniczne, takie jak zaprojektowanie okładki, stworzenie układu stron, rozmieszczenie zdjęć i przepływu tekstu mogą być tak samo dużym wyzwaniem jak opracowanie treści, zwłaszcza jeśli nie jesteś projektantem i nie robisz tego na co dzień. Dużym problemem może być to od czego właściwie zacząć projektowanie layoutu e-booka?

plan

Zacznij od rozplanowania poszczególnych stron. One utworzą szablon twojego e-booka, który następnie wypełnisz swoją treścią.

Strony jakie powinny się znaleźć w Twoim e-booku.

 

1. Okładka

Poza przyciągającym wzrok designem, powinna zawierać tytuł Twojej publikacji i nazwisko autora, dodatkowo może się tam znaleźć Twoje logo oraz strona internetowa

2. Strona informacyjna

Zawiera informację o prawach autorskich, informacja o tym by nie udostępniać lub odsprzedawać treści Twojego e-booka bez zezwolenia, źródła, z których korzystałaś

3. Spis treści

Nawet jeśli Twój e-book jest krótki, dobrze zamieścić tę stronę, bo pomaga czytelnikowi szybko zorientować się w zawartości publikacji

4. Wstęp

Ta strona jest miejscem gdzie możesz powitać swojego czytelnika i stworzyć wyjątkową atmosferę. Wyjaśnij dlaczego powstał Twój e-book i jakie masz przesłanie dla swojego odbiorcy. Strona wstępu jest pierwszą stroną, na której pojawią się nagłówek, stopka i numer strony

5. Strony z treścią

Pierwsza z nich powinna zawierać tytuł rozdziału, a dalej powinna się pojawić główna treść Twojego e-booka oraz zdjęcia lub inne dodatkowe elementy, listy, ćwiczenia w zależności od rodzaju Twojej publikacji. Wszystkie strony z treścią powinny mieć nagłówek, stopkę i numerację

6. O autorze

Nie zapomnij napisać o sobie! Kim jesteś i dlaczego Twój czytelnik może Ci zaufać, co czyni Cię ekspertem w tym, o czym piszesz. Napisz o swojej firmie lub o tym czym się zajmujesz. Zamieść swoje zdjęcie, link do strony, e-mail, linki do mediów społecznościowych

7. Strona zamykająca

Na niej wystarczy zamieścić logo i adres strony internetowej. Jest to też dobre miejsce na wezwanie do działania, jeśli chcesz aby Twój czytelnik po przeczytaniu e-booka wykonał jakąś akcję 

projektowanie

Jeśli już rozplanowałaś poszczególne strony, to czas wybrać narzędzie, którego użyjesz aby zamienić je na profesjonalny i atrakcyjny pod względem wizualnym pdf. I jeśli nie jesteś projektantem i nie korzystasz z programu Indesign czy Corel, to polecam Ci Canvę, na pewno znasz to narzędzie, być może używasz go do tworzenia grafik np. do mediów społecznościowych. Jest intuicyjna i bardzo prosta w obsłudze a ponadto ma do wyboru wiele szablonów, które są atrakcyjne wizualnie i gotowe do użycia.

Szablonem, z którego skorzystasz tworząc swój e-book jest “Okładka książki”. Znajdziesz go klikając kolejno:

Utwórz projekt

następnie sekcja Osobiste

Następnie wybierasz szablon okładki, edytujesz tytuł i pozostałe elementy, pamiętaj aby czcionki, kolory i zdjęcia dobierać zgodnie z identyfikacją wizualną swojej marki. E-book jest  częścią Twojej komunikacji z klientem i powinien być spójny z wizerunkiem Twojego biznesu. (Chyba, że stworzyłaś powieść, która nie jest związana z tym co robisz na co dzień :))

Jeśli Twoja okładka jest już gotowa klikasz “dodaj nową stronę” i możesz stworzyć stronę od zera lub skorzystać z gotowego szablonu, myślę że wygodniej będzie Ci wybrać gotowy szablon i polecam skorzystać z szablonów raportów, dlatego, że mają zwykle po kilka stron z różnym układem treści i spójną szatą graficzną.

W tym celu wpisz w wyszukiwarkę słowo “raport” i otrzymasz całą listę szablonów do wyboru

Korzystaj z tego samego szablonu (ale z różnych typów stron) do całego e-booka dzięki temu zachowasz spójny charakter całej publikacji.

Ja dla przykładu wybrałam taki szablon (obrazek poniżej), zobacz jak dużo różnych układów stron masz do wyboru, a wszystkie one są ze sobą spójne i doskonale do siebie pasują, tworząc jedną całość.

Dodawaj tak po kolei wszystkie swoje strony, edytuj zgodnie z założoną kolorystyką, wstaw swoje zdjęcia i tekst.

Po zakończeniu pracy, wyeksportuj swój e-book do formatu pdf i pobierz na dysk.

I już!

Twój e-book jest gotowy do udostępnienia Twoim czytelnikom

Możesz go wgrać na serwer i zamieścić na swojej stronie internetowej, wysłać mailem, czy promować w newletterze.

Oczywiście, decydując się na samodzielne stworzenie e-booka, nawet jeśli zrobisz to za pomocą Canvy, która jest mega przyjaznym narzędziem to i tak zajmie Ci to sporo czasu.
Dlatego nie oczekuj, że w godzinę wszystko będzie gotowe i uzbrój się w cierpliwość, bo każdy proces twórczy tego wymaga. Z odpowiednim nastawieniem, samodzielne projektowanie może być bardzo przyjemne i może przynieść CI ogromną satysfakcję!

Powodzenia z tworzeniem e-booka!
A jeśli mój tekst okazał się pomocny koniecznie daj mi znać, napisz mail lub zostaw komentarz na fb.

pobierz darmowy workbook

12 kroków do określenia

osobowości marki

Budujesz mały biznes? A może startujesz z nowym produktem lub usługą?
Wciąż zastanawiasz się nad tym jak zaprezentować swoją markę światu?

Ten darmowy workbook pomoże Ci określić fundamenty
oraz osobowość Twojej marki.

Zrób 12 kroków razem z workbookiem i zacznij rozwijać swoją markę już dziś!