jak e-book buduje twoją markę?

 

O e-bookach ostatnio zrobiło się głośno. Coraz więcej różnego rodzaju publikacji można znaleźć w internecie. Zarówno do pobrania za darmo jak i płatne. E-booki to bardzo wdzięczny format o mnóstwie zastosowań.

Ja dzisiaj chciałam spojrzeć na e-book, jako świetne narzędzie do wzmacniania Twojej marki, zwłaszcza marki osobistej.

Za pomocą e-booka możesz wzmocnić swój wizerunek, sprawić że Twoja marka stanie się lepiej rozpoznawalna. Twoi czytelnicy obdarzą Cię zaufaniem, a to bezcenne! Dlaczego tak się dzieje i dlaczego warto pomyśleć o e-booku w kontekście budowania marki?

 

Po pierwsze

Za pomocą e-booka dzielisz się wiedzą, pomagasz swoim czytelnikom zapoznać się z tematem. Pokazujesz im rozwiązania problemu, który może ich dotyczyć. Dajesz wartość.

I oczywiście jednocześnie pokazujesz w czym się specjalizujesz. Budujesz wizerunek eksperta.

Po drugie

Poruszając tematy, w których się specjalizujesz, pozycjonujesz swoją markę w świadomości odbiorców. Twoi czytelnicy, dowiadują się czym się zajmujesz i w czym możesz im pomóc. Określasz w ten sposób swoją specjalizację i profil klienta, z którym pracujesz. 

Staje się jasne komu i w czym pomagasz.

Po trzecie

W zależności od tego jaką formę przyjmie Twoja publikacja możesz również dać swoim odbiorcom próbkę tego jakimi metodami pracujesz. Najlepiej zaprezentujesz swoje metody za pomocą poradnika lub workbooka, czyli publikacji z elementami ćwiczeń praktycznych.

Po czwarte

Pokazujesz swój styl. Dajesz się poznać bliżej, poprzez swój język, to czy jesteś na luzie czy bardziej oficjalnie. Czytelnik już wie czego się może spodziewać po kontakcie z Tobą. Ma szansę polubić Cię wcześniej, a kiedy będzie potrzebował skontaktować się z Tobą w sprawie oferty, już będzie z Tobą w relacji. To bardzo ułatwia początek współpracy.

A co jeśli Cię nie polubi?

Opcje są dwie.
Albo zniechęci się na tyle, że w ogóle zrezygnuje z Twojej oferty. I to dobrze! Nie jesteś dla wszystkich, nie zawsze i nie każdemu Twój styl będzie odpowiadał. I takim wypadku po prostu oszczędzacie czas i Ty, i Twój czytelnik.
Albo jednak skontaktuje się z Tobą, ale będzie wiedział czego się spodziewać i nie będzie rozczarowany. A może pozytywnie go zaskoczysz?

 Pułapka

Świetne treści i kiepska forma.

Zwróć uwagę na to jak wygląda Twój e-book i jak się go czyta. Korekta i dobra grafika to absolutne must have. Nie oznacza to, że musisz zatrudnić sztab ludzi do pracy nad swoją publikacją, ale poświęć temu sporo uwagi, bo od tego może zależeć powodzenie Twojego e-booka.

Nie ryzykuj sytuacji, że Twój świetny tekst straci zainteresowanie czytelnika przez kiepską formę graficzną, która go odstraszy.

Dlatego jeśli nie masz budżetu na wynajęcie profesjonalisty postaw na zasadę im mniej tym lepiej. 

 

pobierz darmowy workbook

12 kroków do określenia

osobowości marki

Budujesz mały biznes? A może startujesz z nowym produktem lub usługą?
Wciąż zastanawiasz się nad tym jak zaprezentować swoją markę światu?

Ten darmowy workbook pomoże Ci określić fundamenty
oraz osobowość Twojej marki.

Zrób 12 kroków razem z workbookiem i zacznij rozwijać swoją markę już dziś!