Zaznacz stronę

Od czego zacząć budowanie identyfikacji wizualnej marki osobistej?

Jeśli myślisz, że od projektu logo,
koniecznie czytaj dalej.

Jeśli jesteś specjalistą, coachem czy  psychologiem, budujesz własną praktykę, wychodzisz do świata to na pewno już spotkałaś się lub wkrótce się spotkasz z potrzebą opracowania swojego wizerunku, z potrzebą stworzenia oprawy graficznej dla swojej marki.

Jeśli pierwsze kroki (i błędy) masz już za sobą, to pozwól że zgadnę od czego zaczęłaś tworzenie swojego wizerunku…
Od projektu logo?! Od wymyślania czy ma być takie czy takie, w jakim kolorze… i przyznaj, że poświęciłaś na rozmyślanie na jego temat duuużo czasu.

Czy słusznie? Niestety nie.

Logo jest bowiem jednym z elementów, jednym z najważniejszych, to prawda. Ale tylko kiedy cała identyfikacja jest spójna, wszystkie jej elementy odpowiednio dopasowane do Twoich odbiorców i do Twojej osobowości a do tego oparte o Twoje wartości i przesłanie, dopiero wówczas spełnia swoje zadanie, buduje markę i przyciąga właściwych odbiorców.

Od czego zacząć, aby zacząć dobrze?

Od tego kim jest Twoja marka i dla kogo ją tworzysz. Jaki odbiorca ma zwrócić na Ciebie uwagę? Jaki styl, chcesz nadać swojej marce i dlaczego?
Ja pracę nad tworzeniem identyfikacji marki moich klientek zaczynam od osobowości marki i od opracowania trzech filarów tożsamości marki.

 

1 – Fundamenty

To element najbardziej osobisty. To jest to, co jest najbardziej związane z Twoją osobistą misją, wartościami.
Określając fundamenty marki pomocne jest postawienie sobie pytań:

  • od czego wszystko się zaczęło, jaka jest historia związana z powstaniem marki osobistej
  • kim jest marka
  • komu i w czym pomaga
  • jakie wartości przekazuje swoim klientom, czym dzieli się ze światem

 

2 – Charakter / cechy

Tu zawierają się wszystkie cechy charakterystyczne dla marki. Ten element to również opis tego co zewnętrzne.
Do określenia charakteru marki pomocne będą pytania, o to

  • co wyróżnia markę
  • jak można ją opisać, jaka jest
  • Jakie ma cechy
  • jakie wywołuje emocje
  • jak marka jest lub jak ma być postrzegana

 

3 – Zachowania

Tu uwagę kierujemy na styl bycia, sposób komunikowania się z otoczeniem oraz działania jakie chcesz podejmować
w ramach działalności związanej z Twoją marką osobistą. Określając zachowania marki warto odpowiedzieć na pytania:

  • jak marka się wyraża
  • jak komunikuje się z odbiorcami, jakie kanały komunikacji stosuje
  • z jaką dynamiką działa
  • jaki ma styl bycia

To jest solidna praca, moim zdaniem niezbędna, by identyfikacja wizualna marki rzeczywiście oddawała to co marka ma do przekazania.
Zwłaszcza jeśli chodzi o markę osobistą, która najczęściej powstaje z pasji, potrzeby serca osoby, która ją buduje.
Do projektu logo, od którego niestety często zaczyna się tworzenie oprawy graficznej jeszcze dość daleka droga, ale na pewno warto ją pokonać.

Kolejnym krokiem w tworzeniu identyfikacji wizualnej, jest przełożenie opisu tożsamości marki na język wizualny, graficzny
ale to już jest materiał na kolejny post 🙂

 

pobierz darmowy workbook

12 kroków do określenia

osobowości marki

Budujesz mały biznes? A może startujesz z nowym produktem lub usługą?
Wciąż zastanawiasz się nad tym jak zaprezentować swoją markę światu?

Ten darmowy workbook pomoże Ci określić fundamenty
oraz osobowość Twojej marki.

Zrób 12 kroków razem z workbookiem i zacznij rozwijać swoją markę już dziś!